Brudtärnan

Man möter många människor under sitt liv. Vissa mer intressanta än andra och vissa får en given plats i hjärtat. Tjejen som jag nu ska berätta om är en underbar vän som har just det, en given plats i mitt hjärta. Hon finns med mig i med- och motgångar och står vid min sida i vått och torrt.
    
     Vi träffades första gången i grundskolan när hon bytte skola till min. Vi pratade inte så mycket då utan det var på gymnasiet som vi fann varandra. Vi hade valt samma program, nämligen barn och fritid. Vi var fyra tjejer som hängde ihop under gymnasietiden. På rasten höll jag henne sällskap när hon "tog lite frisk luft", vi spelade en hel del kort när vi inte hade några lektioner.Vi delade även en eller ett par cola på burk under tiden på gymnasiet. Vi påbörjade resan här i livet som jag  hoppas kommer vara livet genom. Vi tog studenten 2006 och förevigade den kvällen, dock inte som planerat, men vad gör det? Vi gjorde det tillsammans!
 
    Åren gick och jag hittade kärleken 25 mil från min fina vän. Flyttlasset bar av till Borås och min islänning.
Jag hoppades att vi skulle kunna fortsätta att vara vänner trotts det långa avståndet. Efter 5 år och milen mellan oss är vi fortfarande vänner. När vi träffas känns det inte som att det är (ibland) månader mellan utan snarare en, två veckor. Med henne kan jag verkligen vara mig själv, känner mig avslappnad och behaglig i hennes sällskap. Stunderna vi spenderar tillsammans är fyllda med glädje, skratt men även gråt.
 
     Den här tjejen är verkligen något utöver det vanliga! och nej hon är inte singel ;) Har man en vän som är hälften så bra som hon så är man lyckligt lottad. Jag älskar denna tjejen som om hon vore min syster. Jag vill ha med henne vid min sida genom livets resa. Därför var mitt val lätt när det kom till vem som skulle bli tillfrågad om att vara min brudtärna på bröllopet....
 
 
 
<3 Jennie Bergkvist <3
 


Kommentarer
Hanna Marntell

Så fint skrivet och tusan vad roligt att ni hållt kontakten:) när jag läste det om cola burkarna tänkte jag direkt att det måste varit Jennie! Så klart ;)
Kram Hanna

Svar: Jag det är verkligen jätte skoj att vi lyckats hålla den så bra :) haha ja för visst är Jennie och cola burkar ett liksom ;P kram
Ann-Sofie åKESSON

2012-09-11 @ 21:48:10
Jennie

Du är underbar! Är fortfarande rörd och väldigt lycklig att jag får den stora äran att finnas vid din sida denna dag <3 Älskar dig kära du!

Svar: Älskar dig! <3
Ann-Sofie åKESSON

2012-09-12 @ 18:31:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Blivande Fru O

Vägen från "I Will" till "I Do".

RSS 2.0