man ska lita på sin magkänsla!

I natt drömde jag om bröllopet. Det var en dag i juni och jag skulle gå till tyg affären för att köpa tyget till brudtärnan och brudnäbbens klänningar. Jag har sedan ett tag varit säker på vilken färg och typ av tyg som jag vill att mina tjejer ska ha på sina klänningar. När jag kommer till hyllan där tygen innan legat står det en skylt om att tyget har utgåt ur sortimentet och att de inte kommer ta in någon liknande! Vaknade panikslagen och kallsvettig.
 
Jag vet att det bara var en dröm men för säkerhets skull tog jag och Nova en tripp till Knalleland och Furulunds. ställde mig i kön med en massa små söta tanter som skulle sy jul- och dopklänningar. När det var min tur ger jag fram min lilla provbit och lappen som min svärmor skrivit med mått på tygen. Tjejen som tar mot min lilla provbit tittar på den ett tag och säger sedan. "-Jag tror jag måste göra dig besviken men jag tror inte detta tyget finns kvar i sortimentet." Mitt haka var nere vid knäna och vände.
Men tjejen erbjöd sig att kolla en gång extra och även på lagret. När hon kommer tillbaka undrade hon hur mycket jag behöver. jag svarade 4.5 meter  och mitt hopp tändes till igen. Då gav hon mig ett stort leende och sa att det nog var min tur dag för hon hade hittat 5 meter kvar av det. Vilken lycka!
 
Ni som har stårr ut med mitt divideradne angånde färgen och tyget vet hur svårt jag hade för att bestämma mig för just den färgen och tyget.
Men nu är tyget inköpt och jag kan andas ut för tillfället ;) Lärt mig att lita på min magkänsla!
 
Tyget till brudtärnan och brudnäbbens klännningar. Blixten gör inte bilden rättvis men nu ligger tyget hemma på Liljeberget :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Blivande Fru O

Vägen från "I Will" till "I Do".

RSS 2.0